Zamknij
Poprzedni
Następny
« Cofnij

Oferta pracy

Payroll Specialist

Lokalizacja: Kraków

For our Client from the fuel industry, we are looking for a person for the position: Payroll Coordinator

Zakres obowiązków

Key Responsibilities:
  • Accurate and timely data entry (one off and recurring) into payroll system in line with the agreed calculation methods,
  • Accurate and timely calculation of salaries (for all types of employment contracts), as well as executing the end to end payroll process, activities include, but are not limited to: preparing payslips, documents of cash money transfers, payroll accounting, etc,
  • In case of identification of any error, timely clarification and resolution,
  • Preparing monthly and annual income tax calculations,
  • Preparing and sending data to the national health insurance; monthly calculations of national health insurance deductions,
  • Stakeholder management: answering questions and giving advice to managers and employees, preparing employment verifications, etc,
  • Cooperation with other departments in BP, especially: HR, Finance, IT, Legal,
  • Managing document archives and payroll documentation,
  • Managing sick leaves and sick leave documentation,
  • Managing correspondance with local government authorities: Tax Office, National Health Insurance, etc,
  • Preparing data and  reports for analysis and audit purposes, as well as for the finance department,
  • Adhering to and obeying Data Privacy rules and regulations, HSSE rules and standards, BP Code of Conduct and employment regulations,
  • Calculating debt collector deductions,
  • SAP Accounting,
  • Active participation in government audits,
  • Managing money transfers of salaries,
  • Supporting and sharing knowledge with other team members, helping to onboard new team members,
  • Managing PPK.

Czego oczekujemy?

Requirements:
  • Very good understanding of the frequently changing laws and regulations that have an impact on payroll,
  • Working on many different IT systems: payroll system (SIMPLE), ZUS – Płatnik, Platforma ZUS – PUE, Excel, SAP, Banking systems,
  • Extraordinary attention to detail ensuring that all internal and external audits are compliant with policies and regulations,
  • Continuous Improvement mindset, always looking for ways to improve processes and ways of working,
  • Necessity for training and self-development of specialist knowledge,
  • Excellent work organization and ability to independently prioritize own work,
  • Good English,
  • Ability to work in a team,
  • Very good interpersonal and communication skills,
  • Ability to independently manage own time and many tasks simultaneously, working with tight deadlines,
  • Very good knowledge of MS Office (Excel),
  • Basic knowledge of finance and/or accounting,
  • 2 years minimum experience in a similar position (HR or Payroll).

Co oferujemy?

What we offer:
  • Stable job in professional team,
  • Employment contract,
  • Appropriate and competitive salary,
  • Interesting career path in an international organization,
  • Private health care, employees’ benefits.

Numer wpisu do rejestru agencji zatrudnienia: 2010

Administratorem Twoich danych osobowych pozyskanych w procesie rekrutacyjnym jest Work Service S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gwiaździsta 66, 53-413. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można skontaktować używając adresu: IOD@workservice.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji (podstawa prawna: art. 22¹ § 1 kodeksu pracy w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c. Rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2016 r. Rozporządzenia RODO w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych). Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Czas przechowywania danych: powierzone dane osobowe będą przechowywane do czasu prowadzonej rekrutacji. Przewidywane kategorie odbiorców danych: osoby zajmujące się rekrutacją i kadra decydująca o zatrudnieniu. Przysługujące prawa: prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Payroll Specialist

Typ:

Praca tymczasowa

Lokalizacja:

Numer referencyjny:

PC/KR/WS/09/2021/2021/9/68

Wymiar etatu:

Czas dodania oferty:

13.10.2021

Kontakt do rekrutera:

Paulina Piwowarczyk

+48 508 024 631

paulina.piwowarczyk@workservice.pl

Oferta pracy

Payroll Specialist

Lokalizacja: Kraków

For our Client from the fuel industry, we are looking for a person for the position: Payroll Coordinator

Zakres obowiązków

Key Responsibilities:
  • Accurate and timely data entry (one off and recurring) into payroll system in line with the agreed calculation methods,
  • Accurate and timely calculation of salaries (for all types of employment contracts), as well as executing the end to end payroll process, activities include, but are not limited to: preparing payslips, documents of cash money transfers, payroll accounting, etc,
  • In case of identification of any error, timely clarification and resolution,
  • Preparing monthly and annual income tax calculations,
  • Preparing and sending data to the national health insurance; monthly calculations of national health insurance deductions,
  • Stakeholder management: answering questions and giving advice to managers and employees, preparing employment verifications, etc,
  • Cooperation with other departments in BP, especially: HR, Finance, IT, Legal,
  • Managing document archives and payroll documentation,
  • Managing sick leaves and sick leave documentation,
  • Managing correspondance with local government authorities: Tax Office, National Health Insurance, etc,
  • Preparing data and  reports for analysis and audit purposes, as well as for the finance department,
  • Adhering to and obeying Data Privacy rules and regulations, HSSE rules and standards, BP Code of Conduct and employment regulations,
  • Calculating debt collector deductions,
  • SAP Accounting,
  • Active participation in government audits,
  • Managing money transfers of salaries,
  • Supporting and sharing knowledge with other team members, helping to onboard new team members,
  • Managing PPK.

Czego oczekujemy?

Requirements:
  • Very good understanding of the frequently changing laws and regulations that have an impact on payroll,
  • Working on many different IT systems: payroll system (SIMPLE), ZUS – Płatnik, Platforma ZUS – PUE, Excel, SAP, Banking systems,
  • Extraordinary attention to detail ensuring that all internal and external audits are compliant with policies and regulations,
  • Continuous Improvement mindset, always looking for ways to improve processes and ways of working,
  • Necessity for training and self-development of specialist knowledge,
  • Excellent work organization and ability to independently prioritize own work,
  • Good English,
  • Ability to work in a team,
  • Very good interpersonal and communication skills,
  • Ability to independently manage own time and many tasks simultaneously, working with tight deadlines,
  • Very good knowledge of MS Office (Excel),
  • Basic knowledge of finance and/or accounting,
  • 2 years minimum experience in a similar position (HR or Payroll).

Co oferujemy?

What we offer:
  • Stable job in professional team,
  • Employment contract,
  • Appropriate and competitive salary,
  • Interesting career path in an international organization,
  • Private health care, employees’ benefits.

Numer wpisu do rejestru agencji zatrudnienia: 2010

Administratorem Twoich danych osobowych pozyskanych w procesie rekrutacyjnym jest Work Service S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Gwiaździsta 66, 53-413. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można skontaktować używając adresu: IOD@workservice.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji (podstawa prawna: art. 22¹ § 1 kodeksu pracy w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c. Rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2016 r. Rozporządzenia RODO w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych). Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Czas przechowywania danych: powierzone dane osobowe będą przechowywane do czasu prowadzonej rekrutacji. Przewidywane kategorie odbiorców danych: osoby zajmujące się rekrutacją i kadra decydująca o zatrudnieniu. Przysługujące prawa: prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Ocena

możesz zagłosować klikając na gwiazdkę

Oferta pracy

Udostępnij ofertę pracy:

Wyślij link do tej oferty na email

Wyślij
wróć do góry
Zgadzam się

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj.