Uwaga! Work Service ostrzega, przed fałszywymi ofertami pracy na zewnętrznych portalach rekrutacyjnych,
w których przestępcy podszywają się pod Work Service w celu wyłudzenia danych osobowych.

Dowiedz się więcej
Relacje inwestorskie
> Strona główna > Centrum prasowe > Informacje prasowe > Ekspert HR komentuje > Szczęśliwa siódemka, czyli jak nie stracić pracy w 2013 r.

Szczęśliwa siódemka, czyli jak nie stracić pracy w 2013 r.

Czy mimo wysokiego bezrobocia i planów zwolnień w wybranych branżach mamy wpływ na swoją sytuację zawodową? Eksperci Work Service prognozują, że wskaźnik bezrobocia w bieżącym roku może wzrosnąć do 14,5 proc. Aby taka wizja nie spędzała snu z powiek – warto pamiętać o rozwiązaniach, które mogą zminimalizować ryzyko utraty pracy.

Naczelną zasadą, którą warto się kierować w pracy - nie tylko w czasie kryzysu - jest zaangażowanie w wykonywane obowiązki oraz gotowość do podjęcia nowych wyzwań. W walce
 o klienta niejednokrotnie potrzeba wykazać się „czymś ekstra”, tak więc dobry pracownik powinien być elastyczny. - W nieustannie zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstwa zaangażowanie to podstawa. Trwa walka o klientów i zlecenia, dlatego każdemu pracownikowi powinno zależeć na wynikach firmy. Osoba niestaranna i zdystansowana, która nie przykłada się do pracy będzie pierwsza na liście zwolnień – mówi Krzysztof Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków, Work Service.

 

co zrobic zeby nie stracic pracy

 

 

Na stanowiskach kierowniczych oraz związanych z bezpośrednim kontaktem z klientem ważna jest proaktywność. Aktywny kontakt z ważnym klientem oraz spełnienie jego oczekiwań może przynieść dobre owoce w postaci podpisania lub przedłużeniu kontraktu. – Nie zapominajmy, że trudniej jest zdobyć nowego klienta niż utrzymać obecnego, dlatego tak ważna jest osobista  inicjatywa pracownika w kontakcie z nim oraz staranie, aby wyprzedzać jego oczekiwania – dodaje Inglot.

 

Stare przysłowie mówi, że „kto stoi w miejscu – ten się cofa”. O konieczności rozwoju osobistego nie trzeba nikogo przekonywać. Nawet jeśli pracodawca nie proponuje żadnych szkoleń – warto wziąć sprawy w swoje ręce. W Internecie można znaleźć mnóstwo propozycji szkoleń i kursów, które mogą być przydatne w codziennej pracy. Część z nich jest całkowicie bezpłatna jak na przykład szkolenia dofinansowane przez Unię Europejską.

 

W pracy – wbrew pozorom – znaczenie mogą mieć nie tylko kompetencje i efektywność, ale także drobiazgi jak na przykład spóźnianie się, czy częste przebywanie na chorobowym. – Pracownicy często nie zdają sobie sprawy, jak duży wpływ ma – w skali przedsiębiorstwa – codzienne spóźnianie pracowników o przysłowiowy kwadrans. Gdyby w firmie zatrudniającej 50 osób – każdy spóźniał się dwa razy w tygodniu w ciągu miesiąca dałoby to stratę równą 100 godzin pracy, czyli ponad pół etatu – wylicza Krzysztof Inglot. – W przypadku zwolnień chorobowych, aby lepiej zrozumieć pracodawcę warto sięgnąć po dane GUS, które mówią, że w 2011 roku straty nimi spowodowane sięgnęły aż 18 mld złotych.

 

Kolejnym docenianym przez pracodawców aspektem jest skłonność pozostania w pracy dłużej, jeśli wymaga tego sytuacja. Nie chodzi jednak o siedzenie za biurkiem do późnych godzin nocnych siedem dni w tygodniu, bo to prędzej, czy później odbije się na efektywności pracy. 

- To bardzo prosta zasada: gdy Ci na czymś naprawdę zależy to poświęcisz na to swój czas. Pracownik, który jest gotowy zakończyć ważne sprawy po godzinach jawi się w oczach pracodawcy jako osoba identyfikująca się z firmą. Poza tym taką postawą komunikuje, że dobrze czuje się w swoim środowisku pracy– wyjaśnia Inglot.

 

W pracy spędzamy większość dnia. Trudno wyobrazić sobie rzetelnego pracownika, który w firmie nie czuje się swobodnie. Dobry kontakt ze współpracownikami może być naprawdę skutecznym motywatorem, daje tzw. „zastrzyk pozytywnej energii”, a przede wszystkim pozwala wytworzyć odpowiednią atmosferę, pozbawioną presji i napięcia. - Osoby przyjazne i pozytywnie nastawione do innych szybciej zaaklimatyzują się wśród współpracowników i łatwiej zbudują zgrany zespół. Pamiętajmy, że pracodawca jak każdy człowiek woli być otoczony życzliwymi ludźmi, dlatego jeśli będzie potrzeba zwolnień osób o podobnych kwalifikacjach – ta mniej konfliktowa ma większe szanse na utrzymanie – podsumowuje Krzysztof Inglot.

 

 

***

 

Grupa Kapitałowa Work Service świadczy usługi w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.  Specjalizuje się w poszukiwaniu i rekrutacji wykwalifikowanych pracowników, doradztwie personalnym,  pełnym outsourcingu funkcji związanych z zarządzaniem kadrami i procesami pomocniczymi w przedsiębiorstwach oraz oferowaniem rozwiązań opartych o wykorzystanie umów o pracę tymczasową. Grupa Kapitałowa Work Service jest największą firmą usługową na polskim rynku usług personalnych, prowadzi działalność na terenie całego kraju za pośrednictwem sieci oddziałów i przedstawicielstw oraz za granicą w siedmiu krajach Europy Środkowo - Wschodniej. Work Service działa od 1999 roku, a dzięki długoletniej współpracy z największymi pracodawcami w kraju i za granicą posiada pełną wiedzę na temat rynku pracy i kompleksowych rozwiązań wspomagających zarządzanie. Już ponad 2000 firm wybrało Work Service na swojego partnera w biznesie, doceniając doświadczenie, profesjonalizm i indywidualne podejście. Każdego roku dzięki Work Service zatrudnienie znajduje blisko 150 tysięcy osób. Work Service jest pierwszą spółką z sektora usług personalnych notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Więcej informacji:

Krzysztof Inglot,

Dyrektor Działu Rozwoju Rynków, Work Service S.A.

tel. 508 040 345,

krzysztof.inglot@workservice.pl

do góry

Kontakt
dla mediów

Biuro prasowe

Rzecznik prasowy

Andrzej Kubisiak


Andrzej Kubisiak

tel. +[48] 512 176 030
andrzej.kubisiak@workservice.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj ×