Uwaga! Work Service ostrzega, przed fałszywymi ofertami pracy na zewnętrznych portalach rekrutacyjnych,
w których przestępcy podszywają się pod Work Service w celu wyłudzenia danych osobowych.

Dowiedz się więcej
Relacje inwestorskie
> Strona główna > Centrum prasowe > Informacje prasowe > Ekspert HR komentuje > Jak zdobyć pracę przez telefon – poradnik Work Service

Jak zdobyć pracę przez telefon – poradnik Work Service

Niektórzy pracodawcy rozpoczynają weryfikację kandydata już w czasie rozmowy telefonicznej. Work Service przedstawia poradnik, jak zabłysnąć przez telefon i odnieść sukces w procesie rekrutacji.

Do rozmowy telefonicznej trzeba się odpowiednio przygotować. Przede wszystkim należy zadbać o ciszę i pomieszczenie, w którym będziemy sami. Pamiętaj, że doświadczony rekruter może wyczuć z jakiego miejsca rozmawiasz i co robisz – postaraj się wyciszyć i skupić na rozmowie. Zamknij pocztę elektroniczną, wyłącz radio, powiadom domowników, że przez pewien czas będziesz nieosiągalny. - W czasie, kiedy szuka się pracy trzeba szczególnie pilnować, aby bateria w telefonie była stale naładowana - to drobiazg, ale kluczowy – mówi Krzysztof Inglot Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service.

Jak zdobyć pracę przez telefon

Rekrutacja przez telefon

 

Rozmowa może być wspomagana połączeniem wideo oraz testami elektronicznymi, dlatego postaraj się mieć przygotowany komputer z dostępem do Internetu. Jeśli nie posiadasz kamery – nie martw się – pracodawca na pewno wziął taką sytuację pod uwagę i nie powinno to zaszkodzić Twojej kandydaturze.

Tuż przed rozmową dokładnie przeczytaj swoje CV, opis oferty oraz wymagania pracodawcy

na stanowisko, na które aplikujesz. Powinieneś wiedzieć, jakie cechy są niezbędne w danym zawodzie i w czasie rozmowy akcentować te składowe swojego CV, które są z nimi zgodne. – Warto sobie przypomnieć wydarzenia z własnego życia, które mogą uwiarygodnić nasze CV i jednocześnie udowodnią, że nadajemy się do pracy w określonym zawodzie. Jeśli praca wymaga kontaktu z ludźmi lub umiejętności pracy w grupie – rekruter może nas zapytać, jaka sytuacja z przeszłości świadczy o tym, że posiadamy takie kompetencje – tłumaczy Krzysztof Inglot. 

W czasie rozmowy odpowiadaj konkretnie na pytania rekrutera. -  Ważne jest, aby nie koloryzować i bazować na swoim CV – podpowiada Inglot. - Jeśli obawiasz się zaskakującego pytania przygotuj kilka zwrotów, które dadzą Ci czas na zastanowienie. Mogą to być sformułowania typu: „To trudne pytanie – muszę się chwilę zastanowić”, „To zależy od wielu czynników”, „Nie tak łatwo odpowiedzieć na to pytanie” – dodaje Inglot.

Ostatnia rada odwołuje się do Twojej samooceny i wiary w sukces. Staraj się myśleć o sobie w perspektywie osoby, która już zdobyła to stanowisko. – Mówią, że wiara czyni cuda i jest to w dużej mierze prawda. Rozmawiając z pracodawcą mów, co zrobisz, a nie co myślisz, że można by było zrobić na tym stanowisku. Takie podejście pokazuje Twoje zdeterminowanie i poważne podejście do swojej aplikacji. Nie myl jednak pewności siebie z arogancją – ostrzega Tomasz Hanczarek Prezes Zarządu Work Service S.A..

Warto wziąć sobie do serca wspomniane rady, jednak należy też pamiętać, że to „ćwiczenie czyni mistrza”. Nie przejmuj się więc, jeśli pierwsza rozmowa się nie powiedzie. Nie poddawaj się, a poszukiwanie pracy zakończy się sukcesem.

***

 

Grupa Kapitałowa Work Service działa od 1999 roku i jest największą firmą usługową na polskim rynku usług personalnych. Prowadzi działalność na terenie całego kraju za pośrednictwem sieci oddziałów oraz za granicą w 7 krajach Europy Środkowo - Wschodniej. Specjalizuje się w rekrutacji wykwalifikowanych pracowników, doradztwie personalnym oraz outsourcingu funkcji związanych z zarządzaniem kadrami. Oferuje także rozwiązania wykorzystujące umowy o pracę tymczasową. Już ponad 2000firm wybrało Work Service na swojego partnera w biznesie, a blisko 150 tysięcy osób rocznie za jego pośrednictwem znajduje zatrudnienie. Work Service jest pierwszą spółką z sektora usług personalnych notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

 

Więcej informacji:

Krzysztof Inglot,

Dyrektor Działu Rozwoju Rynków, Rzecznik Prasowy

mobile: +48 508 040 345

phone: +48 71 371 0927

e-mail: krzysztof.inglot@workservice.pl

www.workservice.pl

do góry

Kontakt
dla mediów

Biuro prasowe

Rzecznik prasowy

Andrzej Kubisiak


Andrzej Kubisiak

tel. +[48] 512 176 030
andrzej.kubisiak@workservice.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj ×